نوشته شده توسط : ادمین

علاوه بر انرژی مکانیکی بالا دمای تمیز کردن بالاتر یکی از موثرترین روش ها برای بهبود نتایج تمیز کردن در ماشین قطعه شویی می باشد. به طور کلی افزایش 10 15 درجه فارنهایت (5 تا 8 درجه سانتی گراد) واکنش شیمیایی مواد شوینده را دو برابر میکند. افزایش واکنش شیمیایی بین گریسها و روغن‌ها و مواد شوینده چرخه‌های تمیز کردن سریعتر و قطعات تمیزتر را فراهم میکند. علاوه بر این تمامی چربی‌ها و روغن‌ها در دمای بالا گرانروی کمتری از خود نشان می دهد. دمای محلول از 77 درجه سانتی گراد و بالاتر اکثر روغن ها و گریسها را نرم و ذوب می کند. و باعث می شود مانند آب جریان داشته باشد. بنابراین به راحتی از بین می روند و در نتیجه تمیزتر می شوند. طراحی دقیق پمپ برای رساندن حداکثر فشار و دما لازم است تا شوینده کارامدی خاص خود را داشته باشد یک ماشین قطعه شویی با پایه آب تقریبا شبیه به یک ظرفشویی بزرگ است.فرایند اسپری جت در کابینت روی یک صفحه چرخان و درب بسته انجام می شود.

ویژگی های دستگاه قطعه شویی

استفاده از سبد چرخان جهت شستشوی تمام سطوح

مجهز به نازل های پاشش آب با فشار بالا

قابلیت کنترل زمان شستشو

تنظیم دمای آب

مناسب برای قطعات خودروهای سواری و تراکتور و ماشین آلات راه سازی

قرار گرفتن نازل های شستشو در 7 جهت

بنا به درخواست مشتری مشعل گازی یا گازوئیلی یا المنتی

مجهز به سنسور آب

بنا به سفارش تکفاز یا سه فاز

دستگاه قطعه شویی چیست؟

دستگاه موتور شویی به دستگاهی  می گویند  که وظیفه شست و شو و تمیز کردن  انواع قطعات صنعتی از نوع آلومینیوم ، چندن و آهن را دارد، از این وسیله برای شستشوی موتور اتومبیل های دیزلی و بنزینی نیز استفاده میشود. این نوع دستگاه ها دارای مخزن آب بوده و همین امر باعث می شود که آب کم تری مصرف شود .

این دستگاه در انواع سبک و سنگین وجود دارد  که بر اساس نیاز در نمایندگی ها، تعمیرکار ها و تراشکاری ها برای شستشو قطعات خودرواستفاده می شود .

دستگاه قطعه شوبرای شستن قطعات صنعتی که شستشوی آنها دشوار و سخت  می باشد بهترین روش و راه حل می باشد  می باشد.

همانطور که می دانید دستگاه قطعه شویی کوچک یکی از تجهیزات و دستگاه های بسیار مهمی است که می توانید از گروه صنعتی ماشین ابزار این دستگاه را تهیه کنید.

از دستگاه های قطعه شویی برای شستشو و همچنین جرم گیری قطعات و ابزار های مختلف می توان استفاده می شود.

ابزار ها و وسایل صنعتی و ماشینی از جمله سر سیلندر را می توان در دستگاه قطعه شویی شست.


چهار عامل اصلی تاثیرگذار در نتایج تمیزکردن در یک دستگاه قطعه شویی


• انرژی مکانیکی
• دما
• مواد شوینده
• زمان
تنظیم هریک از این فاکتورها در چرخه تمیز کردن تاثیر گذار می باشد.
طراحی لوله و انواع نازل برای قردادن بیشترین انرژی مکانیکی در فرایند تمیز کردن بسیار مهم است.
مواد شوینده بصورت مایع و پودر می باشد هر کدام مزایای خود دارد ولی مواد شوینده پودری تهاجمی تر هستند و به طور معمول در عملیات نگهداری و بازسازی استفاده می شوند. در حالی که مایعات بیشتر در برنامه های تمیز کردن سبک یافت می شود.

نتیجه گیری

درزندگی امروز علاوه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش ماشین آلات برای سرعت بخشیدن و رفاه حال انسان ها به وجود آمده است لذا به نکاتی در کنار پیشرفت در عصر حاضر مورد توجه جوامع پیشرفته قرار گرفته است که این امر مستلزم رعایت سلامت انسان ها و محیط زیست می باشد.

همواره مهندسین با زحمات شبانه روزی خود امکانی جدید به نام سیستم چربیگیر اتوماتیک را برای دستگاه های قطعه شویی صندوقی و سبک شور تولیدی این شرکت فراهم آوردن که توسط سیستم چربیگیر تمامی روغن ها و چربی های سطح آب گرفته می شود و از دستگاه به خارج هدایت می شود. 

منبع: https://pwmiran.ir/



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()